czwartek, 20 lipca 2017

Szycie z Renią - lekcja 3.

    Serdecznie Wszystkich witam.
Uczymy się szyć a kurs prowadzi Renia. To jest lekcja 3 - mamy uszyć pojemnik na pieczywo, podkładki i etui na sztućce. To jest lekcja szycia kątów prostych. Uszyć kąt prosty to mały pikuś
Tylko po wywróceniu na prawą stronę żeby był kąt prosty z tym to już bywa różnie.

                                                                      

    Pojemnik na pieczywo w środku bawełna a na zewnątrz len. Między tkaninami dałam płótno z klejem jest sztywniejsze i fajnie się układa. Wszystko razem przepikowałam, żeby w czasie pranie się nie odkleiło.


                                                                             

                     Zewnętrzna strona ozdobiona koronką bawełnianą.

                                                       
                                                                            


                                Wiązania przyszyłam od góry łatwiej się wiąże.


                                                                                   
      


        Etui na sztućce z tym był największy problem. Płótno sztywne i przez mały otwór  wszystko wywrócić na prawą stronę i kąty proste. Jak widać nie zawsze się udało.

                                                                                   

                                             Wszystkie elementy są po 4 sztuki.


                                                                                     


                             Podkładki też przepikowałam i ozdobiłam koronką.

                                                                                   


 Wszystko razem. Dużo kombinowania było i bez prucia się nie obyło. Powiem szczerze , że dużo się przy tym szyciu nauczyłam. A najlepiej uczyć się na własnych błędach. To jest pierwsze takie moje szycie. Jeszcze banerek do szycia. Mam nadzieję, że Renia zaliczy.


                                                                                


      Pięknie dziękuję Wszystkim za komentarze pod  poprzednim postem.
Pozdrawiam i miłego weekendu życzę Tereska.

15 komentarzy:

  1. Tereniu pewnie że zalicze bo wszystko wyszło świetnie;)
    W etui otwor zostawiłam z boku i zszylam przy wykończeniu :)
    Dziekuje ze jestes w kolejnej lekcji i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny komplecik z kolorowymi sówkami!
    Będzie piękną i przydatną dekoracją stołu.
    Pozdrawiam słonecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koszyczek na pieczywo jest bardzo ładny, a etui na sztućce - to fajny pomysł. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo piękny i wesoły komplet powstał. Świetnie będzie się prezentował na stole.
    Gratuluję takiego udanego szycia.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tereniu wyszło Ci wszystko genialnie. Trochę zazdroszczę , że masz już te "uszytki" za sobą. Skorzystam z Twojego sposobu przyszycia troczków od góry , bardziej do mnie przemawia. Ale coś mi się zdaję ze nie jest Twój całkowity debiut, bo wszystko ta pięknie odszyte , równiutko nawet to pikowanie . Bardzo fajny tez ten materiał w sówki , a kąty proste wyszły idealnie.
    Pozdrawiam i miłego weekendu życzę

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wyszło,bardzo mi się podoba...

    OdpowiedzUsuń
  7. Podziwiam,urocze szyjątka Teresko, motyw sówek bardzo fajny wykorzystałaś i wszystko równiutko i pięknie zrobione.Ja bym Ci piątkę postawiła, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. To śliczny i wesolutki komplecik Tereniu, idealny na letni stół.
    Miłego weekendu kochana!

    OdpowiedzUsuń
  9. Tereniu,pięknie Ci to wszystko wyszło:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam przed chwilą u Reni - jesteś na chwilę obecną jedyną Pilną Uczennicą, która w 100% wykonała zadanie. Chyba należy Ci się nagroda :)
    Komplet widziałam na żywo - jest jeszcze piękniejszy niż na zdjęciach.
    Brawo Ty!
    Przyjemnego, twórczego tygodnia ...

    OdpowiedzUsuń
  11. Prześliczny komplet! Uwielbiam sówki :)
    Obawiam się, że ja też skorzystam z Twojego patentu na troczki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny komplet powstał 😃

    OdpowiedzUsuń
  13. Urzekły mnie te sówki! Sliczny komplecik, bardzo wesoły, radosny:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń